Aku menulis mengikut gerak minda dan hati, mentafsir kehidupan yang aku lalui sepanjang hari, setiap detik berlalu mengingatkan aku tentang sesuatu, lalu di luahkan di sini, tanpa perlu menekan diri. Kamo sang pengintip perlu hormati, terima apa adanya yang tertulis disini.

Pengintip Berdaftar

Monday, March 28, 2011

beza antara mereka...

New entry ye kengkawan.... hmmm.. entry nie cam ader kaitan ngan entry yg lepas... sesaper x berminat nak bace, leh la skip jer blog nie... orait..hmmm just nak share aper yg da berlaku pd life aku... di samping nak share camner aku leh fall in love with pakcik nie...

kejadian ni berlaku last year.... dlm bulan 9..tmpt kejadian dan masa kejadian dirahsiakan... huhhuhu..

k., ready da ke nak tahu kisahnyer... orait..
camni... 1 hari tu aku nak jumpa la si "setan" ni...(baca entry yg lepas.,korang akan tahu saper setan nih) nak jumpa coz nak bg balik barang beliau..(selepas beberapa bulan da x dek pape ngan setan nih)
so aku pun ajak la pakcik teman...time nih kitorang br je kwn...

........kitorang pun tunggu la "setan" ni sampai... tp mesti die ingat aku dtg sorang...coz muke beliau nie agak terkezut bile ader pakcik skali....opps sbelum tu pakcik da pesan., die x nak masuk campur urusan kitorang...

....bila da mengadap "setan" tu...maka bermula lah sesi lwn mulut... "setan" tu agak terkezut beruk coz aku ckp ngan beliau tengking-tengking... beliau ciap bg tahu pakcik camgini "KO TGK MIE., DIE X PERNAH PUN CAKAP NGAN AKU CAMNI" pakcik diam jer... ( la..da ko wat org mcm2 kan.. x kan nak cakap baik lg...senget!)

.....selepas sesi duk bertikam lidah ngan beliau nie.... aku dengan perasaan yg geram tahap tenuk pun melempang la beliau dengan sekuat hati aku....(walaupun tgn kecik,tp memang kuat la aku lempang..sampai terpaling muka beliau dgn di sertakan dengan bunyi slappppppppp yg sgt kuat... puas hati aku!)


(sekadar gambar hiasan)


.... dengan sepantas kilat... maka beliau pun melempang aku... time tu dengan serta merta air mata tetiba membasahi pipi... (time nih pakcik da bangun) lalu pakcik pun berkata " X YAH LA PUKUL POMPUAN "..."setan" tu pun berkata " KO JGN MASUK CAMPUR, DIE YG TAMPOR AKU DULU"..... ( kat sini korang nilaikan sendiri jenis lelaki nie... okey)

.....selesai sesi tampor menampor tadi... beliau pun start la motor beliau... aku yg tgh  panas hati ni..tanpa berfikir panjang... mengejar la beliau dengan larian yg sgt pecut (maklum la dulu time skola atlet 100 meter)lalu menarik motor beliau ( time nie memang da jd cam hulk..coz motor die sampai bley nak berhenti)

(sekadar gambar hiasan)

....lalu beliau pun menekan gear..tuk bg lagi laju...maka aku pun jatuh terseret dan jatuh mencium jalan tar.....(rasa cam dlm drama da...tp memang real story...)time aku kejar beliau..,pakcik kejar aku... da jatuh tersungkur tu... sah2 la aku meraung...sakit weii....first time meraung cam budok kecik...time da besor nie..yer la...sakit satu hal...suar koyak (da la pakai suar baru time nih) lutut berdarah...nasib baik motor die x hempap aku...penyek la aku...kla kene...


(sekadar gambar hiasan)
...mesti korang nak tahu..apa jd ngan "setan" tu kan...? beliau stop motor beliau..lalu angkat aku..
( time ni aku da nages truk da..disertakan dengan bunyi yg agak kuat...arghhhh biler ingat balik...malu plak..ish..ish..)

...sedang beliau mengangkat aku..pakcik pun sound la...cam gini bunyinyer..." KO JGN SENTUH DIE" (wah... cam drama da kan..hmm) beliau pun terus letak aku... lalu beliau berkata... "AKU MINTA MAAF MIE, BUKAN SALAH AKU, DIE YG TARIK MOTOR AKU"...pastu pakcik pun berkata.... " KO BLAH.,SEBELUM AKU HENTAK KO" (wah pakcik... time nie la fall in love ngan pakcik) "setan" tadi pun terus blah......

....hmmm pakcik pun angkat la aku... time tu memang x leh nak diri langsung...yer la da jatuh mengejut camtu...memang sakit giler lutut aku..time nie aku still nages...sampai pakcik x tahu nak wat per da... pakcik asyik ckp camgini..."KURANG AJAR R**Y..,SAMPAI CAMNI KO BUAT"...ayat tu la yg pakcik duk ulang2.... aku memang nampak...time nie pakcik memang cuak... coz lutut aku ngah berdarah2...


(sekadar gambar hiasan)


...selepas beberapa minit dr kejadian nie... aku dpt sms dari "setan"tu... yg berbunyi camgini.... "AKU MINTA MAAF APA YG JADI TD...DA LA..LUPAKAN AKU.. SKANG AKU NAK KO MINTAK MAAF  NGAN WA**"


WA** ( betine tu)


aku memang x layan langsung sms "setan" tu.. wat per aku plak nak minta maaf kt betine ko... slalu jer ckp pakai lutut... bodohnyer melantun-lantun...

so pengajaran dari citer nie... jgn ikutkan hati... kan da x pasal2 diri sendiri yg sakit.... pade yg nama lelaki tu...x perlu la nak pukul2 pompuan nie...time syg nak belai2... time da x syg nak pukul2 plak ker?
pikir la sendiri pakai otak yg waras... jgn letak otak kt kpale lutut k....

adiooosss....

0 pengintip komen:

Post a Comment