Aku menulis mengikut gerak minda dan hati, mentafsir kehidupan yang aku lalui sepanjang hari, setiap detik berlalu mengingatkan aku tentang sesuatu, lalu di luahkan di sini, tanpa perlu menekan diri. Kamo sang pengintip perlu hormati, terima apa adanya yang tertulis disini.

Pengintip Berdaftar

Thursday, November 22, 2012

oh SOTONG gua (sedey)!!!!!!!!!!!!


Pergghhhhhhh.......minggu yang memang menyakitkan hati gua!.. 
Okeh! Entry ni agak kasar bunyinye., bagi menunjukkan tahap kebenganggan  aku terhadap pencelok-pencelok makanan aku kat rumah!.. panas beb,,, panas...! bilamana stok makanan gua di celok orang!.. geram sey!

Mana taknye bila stok makanan yang dibeli untuk sebulan, tp yg tinggal  habuk.. aku tegaskan di sini HABUK okey!

First, air mineral yang di letakkan di dalam peti ais. Dengan harapan yang menggunung tinggi dapat minum air sejuk!... aku dengan happynye meletakkan sebotol air mineral yang memang agak berbeza dari botol-botol yang ada dalam peti ais tersebut.

Dua tiga hari kemudian, kaki melangkah tergedik-gedik menuju peti ais, dengan perasaan yang sangat teruja semata-mata nak minum air mineral sejuk, buka saja peti ais....perghhhhhhh.... yang tinggal hanya botol kosong... luluh hati gua tau wahai pencelok! Oleh kerana aku nie memang tak minum air kosong lain melainkan air mineral  sejuk.

Siri penCELOKan yang seterusnya berlaku! Minyak masak botol besar yang dibeli juga di CELOK. Oleh kerana aku nie jenis yang memang jarang masak di awal-awal bulan., ye la .. al mak long lah.., poket tengah tebalkan time awal-awal bulan tu, kejenye makan kat luar je la.. dan bila tiba time tangan ni gatal nak pegang sodek dan periok, kaki sekali lagi melangkah tergedik-gedik menuju dapur.. perghhhhhhhhhhhh.... minyak dalam botol yang dulunye penuh dah tinggal separuh., terbantut mood nak memasak gua!

Dua hari kemudian, aku sengaja masuk ke dapur, mata terus tertumpu pada botol minyak..,, sekali lagi.... perghhhhhhhhhhhhhhhhh....... baru dua hari lepas aku tengok tinggal separuh, ni lagi 2 inci je nak abis.. memang sangat keTAHIan kau si penCELOK!

Hari berikutnya, SOTONG gua diperkotak katikkan. yang nie agak melampau!Hey..  Pakcik punya la belikan aku sotong tu kt TESCO..., kau si penCELOK sesuka hati je kau bg busuk.. memang busuk punya orang la kau!,

Selepas penat lelah bershopping sakan di THE CURVE and IKEA bersama Cik Fiza sampai ke malam, balik ke rumah dengan penatnya, tetiba dapat perkhabaran buruk dari rakan sebilik yang berbunyi begini :

" Lynie ade letak SOTONG ATAS PETI AIS? "

"Erk, x de plak, Lynie x masak pun hari nie, semalam pun pg je masak "

"Ada orang letak SOTONG ATAS PETI AIS, SOTONG tu dalam plastik TESCO, da busuk da"

"Tu SOTONG Lynie tu"

Sepantas kilat aku bangun terus ke dapur.. perghhhhhh geram melampau aku, sape punya keje la agaknye yek! abis SOTONG gua! Gua x sempat masak lagi SOTONG tu, banyak kot dalam plastik tu.. memang MELAMPAU! dah tu sorang pun x nak ngaku!!!!! TENSION gua!!!!



p/s : Pakcik aku memang belikan tuk korang REMBAT !!!

0 pengintip komen:

Post a Comment