Followers

Friday, May 27, 2011

sila la paham... aiyooooOOoo

AiyoooOOOOoooo yoooOOOOOooooooo
macam-macam 

mungkin status nie tidak menjerumus terus 
ke pada aku yang hudoh nie....
 tp bukti dibawah ini sudah cukup jelas
tuk rungkaikan tajuk entry aku nie

aku terpaksa la padam muka dan nama hamba Allah nie
tanpa mengaibkan beliau
terpulang pd beliau tuk mengaibkan aku
tanpa sebab sampai sekarang
aku masih lg x paham

so aku serahkan semuanyer pada Allah S.W.T
dan kiter jumpa 
di PADANG MARSHA
 nanti la yek.... 
tuk pengetahuan anda...
aku privatekan aku punyer FB nie sejak aku
start menggunakan FB nie lg
sejak zaman study kt U dulu lg
aper isunyer???
FB aku private tuk semua org yg belum menjadi kwn aku
haih
sila la faham
fungsi FB tu dulu
sebelum nak menghentam tanpa sebab


ish ish ish

aku privatekan FB aku sendiri pun
boleh di jadikan isu
x paham..... x paham

hmmmm
laman sosiol memang la tuk semua org
tp depands la pada org tu sama ada nak privatekan or nak tayangkan profilenyer
pada semua orang
penat jer Mark Zuckerberg tu...
ooPPss kenal ker ????
hah kat bawah nie gambor kacak beliau

beliau nie pun blajor tinggi-tinggi  

klau nak tahu.... beliau nie la pengasas Facebook
penat jer beliau nie buat privacy setting kt dlm FB tu..
tp kiter x guna... ish ish ish
kat privacy setting tu kan kiter boleh pilih sama ada nak
tunjukkan profile kiter tu pada 
everyone or 
friends of friends or
friends only

mcm gambor kat bwh nie ek

so rasanyer x timbul isu kt sini biler aku privatekan FB aku sendiri
semua org ader hak tuk kawal privacy sendiri
betul tak???
terpulang la pada individu masing-masing

so bg aku..aku memang ader hak tuk aku privatekan FB aku sendiri
dan 
ketiga-tiga account FB aku semua aku privatekan
coz kesemua FB aku tuh didalamnyer cuma ader kawan-kawan
yang hanya aku kenal....

and
terpulang gak pada korang  sama ada nak approve semua org
yg add korang
korang punyer FB kan
suka hati la kan....

itu la org panggil Laman Sosiol
depands pada individu masing-masing la
cara mcm mana yg korang nak guna
sama ada nak gunakan FB tu tuk menambah kwn-kwn baru
or
gunakan FB tu sekadar tuk berhubung dengan kwn-kwn lama


and bagi aku FB tu aku cuma gunakan tuk berhubung dgn kwn-kwn lama aku
tapi ramai gak yang sebenarnyer yg buat mcm aku nie
protect our privacy

so no point la nak jd kan mende nie 1 isu...



No comments:

Post a Comment