Aku menulis mengikut gerak minda dan hati, mentafsir kehidupan yang aku lalui sepanjang hari, setiap detik berlalu mengingatkan aku tentang sesuatu, lalu di luahkan di sini, tanpa perlu menekan diri. Kamo sang pengintip perlu hormati, terima apa adanya yang tertulis disini.

Pengintip Berdaftar

Thursday, November 10, 2011

Masak untuk Die...


Halo., Halo.,
Hari nie penuh kerajinan dan semangat membara-bara., balik-balik keje jer.,Kul 8 malam tadi, terus campak beg, tanpa menukar pakaian, buka peti ais, kuarkan bahan-bahan nak masak,. huhuhu.. rajin tul kan., kan., kan. hahahaha., macam buang tabiat plakkan., masuk dapur nak masakkan., yorlah..aku nie jarang ler masaknyer., kalau masak pun., maggie selalu ler.,hehehe.

Hah., Nape tetiba buang tebiat?

Camginie citenyer., tengah hari tadi., dapat ler call dari org tu., yang berbunyi macam gini:

"Makcik., sok Pakcik datang jumpa Makcik k, kiter g amik IC Makcik.., (da baper lama aku x amik, sejak aku kene rampok haritu., haih)

Hah, tu yang aku exited terlebey-lebey tu., coz sok beliau nak datangkan., tu yang nak wat surprise masak tuk beliau.., Haritu time nak balik kampung., masa raya haji tu., aku sempat ler masak tuk beliu., first time masak tuk beliau., and beliau cakap.,

"Cedap la Makcik Masak " (x tahu ikhlas ker tak., haih)

so malam nie kiter test-test masak dulu tuk hari esok..hehehe.meh., meh aku nak tunjuk ape benda yang aku nak masak tuk beliau esok., resepi nie di beri nama DAGING CINTA., wahahahaha... cam aper jer nama resepi nie...hahaha bior la...da masak dengan penuh kasih sayangkan..cewahhh.,

ok., nie bahan-bahan nyer.

Korang tengok sendiri., ape benda yang ader dalam gambor kat bawah nie.,okeh






Hah, pastu., daging tu korang rebus dulu tau, tapi jangan sampai bagi kering air die, coz nanti nak guna lagi., cam dalam gambor nie yek.


Pastu, bawang-bawang tadi korang cincang halus-halus tau., cam ala-ala master chef tu ehy., td jenuh aku duk mencincang bawang-bawang tu.,haih., hah bawang putih tu pun aku cincang, coz nanti pakcik aku tu x nak makan., klau da cincang., terpaksa la beliau telan kan.. biar ketiak die busuk..wahahaha.. hah dah dah melalut., korang tengok jer gambor bawah nie.


Okeh, pastu korang panaskan minyak, tumis lada hitam yg da tumbok tadi, bawang putih, bawang besar, sampai naik bau, pastu korang masukkan lada besor tu.., da rasa ok, korang masukkan sos lada hitam cikit, sos tiram cikit, kicap skit, garam ckit, pastu gaul sampai sekata, pastu korang masukkan la daging ngan air rebusan tadi, gode-gode sampai korang rasa paus hati., aip silap, gode tu kacau ehy.,huhhu kalau rasa da puas gode tuh, korang tutup ler api., siap ler.., senang kan untuk orang yang tak reti masak cam aku nie, hentam saja lah., huhhuhu layan jer la gambor kat bawah nie ehy., adios...






Selamat Mencuba, hentam saja la., ^_^v., tak sabor nak masak untuk beliau.

0 pengintip komen:

Post a Comment