Followers

Friday, July 26, 2019

::: PERTH ::: Hari Kedua

Blue Boat House

Hari Pertama di Perth. <<< Baca entry sebelum ni.

Hari Kedua, aku dah plan nak ke Pinnacles dan Lancelin Sand Dunes. Tempat ni jauh dari bandar Perth, kalau korang nak pergi ke sini kena la sewa kereta. Tapi, aku dah deal cantik dah dengan Abg Noah, suruh dia bawa kitorang ke sini. Opss lupa plak, aku pergi sini dengan 2 lagi awek Malaysia, dua beradik dari Kedah ni pun join kitorang, so kitorang tong-tong la bayar dekat Abg Noah. Aku kenal dua beradik ni dalam group jalan-jalan Perth. Dekat Malaysia tak pernah jumpa pun, hari kedua tu la baru jumpa dengan diorang, Jiha dan kakaknya Anis.

Tengah tunggu Abg Noah

Bangun pagi, Pakcik (en.suami) dah siapkan breakfast, lepas breakfast terus tunggu Abg Noah dekat depan hotel, lepas tu pergi ambik Jiha dan Anis dekat hotel diorang pulak. Sebelum ke Pinnacles, Abg Noah bawa kitorang ke Blue Boat House, ala yang tempat orang selalu bergambar kalau pergi Perth tu. Pergi Blue Boat House pagi-pagi, memang tak ada orang pun. Senang tak kena beratur ambik gambor.

Siap bergambor di Blue Boat House, terus ke Pinnacles, tempat ni penuh dengan batu-batu, panas je aku rasa, tapi pemandangan memang cantik.

Kakak Ya peramah, pergi tegur budak Malaysia yang baru sampai.

Lepas ke Pinnacles, Abg Noah bawa kitorang ke Lancelin Sand Dunes, tempat ni penuh dengan pasir putih, memang cantik la kalau nak bergambor. Tengok gambar kitorang, cantikkan. Dekat sini boleh sewa sanboard AUD5.

Kakak Ya

Kakak Ya dengan Anis

Selesai bergambor di Lancelin, Abg Noah terus bawa kitorang balik, tapi dalam perjalanan balik tu dia singgah di Moore River. Cantik sangat tempatnya. Sempat juga la kitorang bergambor.

Kitorang sampai hotel dalam pukul 3 lebih camtu, terus tersadai, Malam baru keluar cari makan,

Cari barang makan

Kakak Ya kepenatan

Penat juga bercuti masa pregnant ni, aku memang tak larat nak keluar jalan, masa ni aku tengah pregnant 5 bulan. Semoga ada rezeki lagi nak pergi. Amin.